Vic · Rupit · Girona en bicicleta
res

Reportatges

Projecte en dues parts, Vic · Girona per l'esquerra dels embassaments (passant per Rupit) i per la dreta (passant per Sant Hilari Sacalm).

Comencem per la banda esquerra fent nit a Rupit. La Fonda Marsal excel·lent tant en el tracte com en els serveis. Cal dir que en les dates que ho vam fer no hi havia molta oferta.

Guardem el cotxe a l'inici mateix de l'etapa, en concret a Sentfores i anem cap a Vic a recollir a una part del grup. Farem les dues jornades de bicicleta i en acabar en Joan d'Aiguafreda ens vindrà a buscar amb el seu taxi (635.977.683) per a tornar-nos al punt d'inici.

La informació per a les rutes per una banda és pròpia i per la resta és treta de Wikiloc i repassada amb els mapes de Google i el Topo Catalonia. La ruta es pot fer amb una bicicleta atmosfèrica ja que no té cap gran desnivell, en el nostre cas la opció va ser les bicicletes elèctriques, ja tenim una edat.

Dia 1 - Dimarts 18 de maig de 2021 - De Vic a Rupit

Sortim de Sentfores i anem cap a Vic a recollir a la resta del grup. Camí fàcil per la plana.

La cosa es complica un cop deixem enrere Folgueroles i comencem una pujada fins al lloc que s'anomena "El salt de la minyona". Allà comença el descens cap a Sau. Un cop hem creuat la presa iniciem una pujada continuada que ens portarà a Rupit

Cal dir que un cop deixem Folgueroles no tornarem a trobar cap senyal de vida fins arribar a Rupit, ens hem submergit a l'Espai Natural de Les Guilleries · Savassona.

El recorregut es pot fer en un matí i podem arribar a dinar. Una mica tard però dins d'un horari acceptable.

A la tarda, passejada per Rupit, jocs i relax.

galfot001 galfot002 galfot003

Recorregut

Perfil de l'etapa

Descarregar Tracks
Día 1 - De Vic a Rupit

Dia 2 - Dimecres 19 de maig de 2021 - De Rupit a Girona

Aquesta segona etapa és molt més tranquil·la. Esmorzem amb calma i comencem a pedalar, més aviat ens deixem anar per una baixada que continuarà amb la primera pujada del dia que ens durà fins a El Far. De fet no hi pugem, fem la volta per la seva base.

Tot seguit comencem la baixada cap a Amer, llarga i sostinguda. Passat el poble tornem a pujar per una pista que ens durà fins a l'Ermita de Sant Grau. Allà comença la baixada que ens portarà primer fins a Sant Gregori i tot seguit Girona.

Ha estat altre vegada una etapa matinal, o sigui que tornem a dinar al final de l'etapa tot esperant que ens vinguin a buscar per a tornar-nos cap a Vic. Mentre dinem en Joan te temps d'anar carregant totes les bicicletes al remolc del seu taxi.

galfot004 galfot005 galfot006

Recorregut

Perfil de l'etapa

Descarregar Tracks
Día 2 - De Rupit a Girona